VERSLO PLANAS
Taigi, turite verslo idėją? Jūs nusprendėte pradėti verslą…!?
Geras ir, svarbiausia, pelningas verslas yra daug daugiau, nei gera idėja. Verslas yra labai rizikingas bei pavojingas užsiėmimas, daugumai visų, kurie bandys – nepavyks. Šiuo metu Europoje, 70% – 80% visų naujai pradėtų verslų užsidarys per pirmus tris metus… Duomenys panašūs ir kitose Pasaulio salyse.
Norėdami gerokai padidinti savo sėkmės galimybes, privalote viską gerai apgalvoti į priekį:
Verslo planas yra irankis, kuris pavers Jūsų idėją verslu. Prieš pradedant verslą, būtina apgalvoti visas verslo dalis ir suplanuoti, kaip viskas veiks.
Verslo plano kūrimui rekomenduojama skirti bent dvi savaites, jei ketinate tai padaryti tinkamai. Kai kurias dalis bus lengviau atlikti nei kitas, tačiau verslo planas turi būti baigtas pilnai. Laikykites, tai nėra tik galutinis dokumentas, tai yra procesas – Jūsų verslo pradžia ir pirmas žingsnis.
Geriausi verslo planai nėra ilgi ar sudėtingi; jie tik paaiškina svarbiausią verslo pradžios informaciją – ką norite pasiekti, kaip tai padarysite ir ką turėsite atlikti pakeliui. Verslo planą geriausia spręsti mažomis dalimis. TSPro verslo planas būtent tai ir padės Jums padaryti. TSPro verslo planas yra suskirstytas į skyrius/dalis ir padės Jums logiškai vystyti Jūsų verslo idėją.
Taigi, pradėkime:
Kieno šis planas?
Verslo/įmonės pavadinimas:
Savininko/įsteigėjo vardas, pavardė:
Verslo adresas:
Verslo telefono numeris:
Verslo el.pašto adresas:
Savininko namų adresas:
Tiesioginis savininko telefono numeris:
Tiesioginis savininko el. pašto adresas:
Pirma dalis
Bendra santrauka
1.1 Verslo santrauka:
1.2 Verslo tikslai:
1.3 Finansinė santrauka:
Pristatymas lifte
1.4 Jūsų verslo pavadinimas:
1.5 Lozungas
1.6 Pristatymas lifte (trumpas idėjos, gaminio ar įmonės pristatymas, paaiškinantis sąvoką taip, kad bet kuris klausytojas galėtų ją suprasti per trumpą laiką.)
Antra dalis
Savininko biografija
2.1 Kodel norite pradėti savo verslą?
2.2 Darbo patirtis:
2.3 Kvalifikacija ir išsilavinimas:
2.4 Informacija apie būsimus mokymo kursus, kuriuos norite baigti:
2.5 Pomėgiai ir interesai:
2.7 Papildoma informacija:
Trečia dalis
Produktai ir paslaugos
3.1 Ką Jūs ketinate parduoti?
Produktą
Paslaugą
Ir tai ir tai
3.2 Aprašykite pagrindinį produktą / paslaugą, kurią ketinate parduoti:
3.3 Apibūdinkite įvairius gaminių / paslaugų, kuriuos ketinate parduoti, tipus:
3.4 3.4 Jei verslo pradžioje neketinate parduoti visų savo produktų / paslaugų, paaiškinkite, kodėl ne ir kada pradėsite juos pardavinėti:
3.5 Papildoma informacija:
Ketvirta dalis
Rinka
4.1 Kas Jūsų klientai?
Individualai
Verslai
Ir tie ir tie
4.2 Apibūdinkite Jūsų tipinį klientą:
4.3 Kur yra Jūsų klientai?
4.4 Kas skatina Jūsų klientus pirkti Jūsų produktą / paslaugą?
4.5 Kokie veiksniai padeda Jūsų klientams pasirinkti, iš kurio verslo pirkti?
4.6 Ar jau pardavėte produktus / paslaugas klientams?
Taip
Ne
Jei atsakėte taip, suteikite informaciją kaip, kam ir kiek jau pardavėte.
4.7 Ar turite klientų, laukiančių pirkti Jūsų produktą / paslaugą?
Taip
Ne
Jei atsakėte taip, suteikite papildomos informacijos, kas ir ko laukia
4.8 Papildoma informacija
Penkta dalis
Rinkos tyrimas
5.1 Pagrindiniai tyrimų rezultatai / desk tyrimai
5.2 Pagrindinės lauko tyrimų išvados – klientų anketos:
5.3 Pagrindiniai lauko tyrimų rezultatai – bandomoji prekyba:
5.4 Papildoma informacija
Šešta dalis
Marketingo strategija
Ką darysite? | Kodėl naudosite šį marketingo metodą? | Kiek tai kainuos? |
| ||
Viso kainuos
|
Septinta dalis
Konkurentų analize
7.1 Konkurentų sąrašas
Pavadinimas, lokacija, verslo dydis
Produktai/paslaugos
Stipriosios pusės
Trūkumai
7.2 SWOT Analizė (strengths, weaknesses, opportunities, threats)
Stiprybes
| Trūkumai
|
Galimybės
| Galimybės
|
7.3 Jūsų Unikalus pardavimo privalumas (Unique Selling Point (USP))
Aštunta dalis
Operacijos ir logistika
8.1 Gamyba:
8.2 Pristatymas klientams:
8.3 Apmokėjimo būdai ir sąlygos:
8.4 Tiekėjai:
Tiekėjo vardas ir adresas | Jums reikalingi produktai ir jų kainos
| Apmokėjimo sąlygos
| Priežastys, dėl kurių pasirinktas šis tiekėjas |
|
8.5 Verslo patalpos:
8.6 Įranga:
Būtina iranga:
Ar jau tai turite?
Jei ne,
ar pirksite naują ar naudotą?
Kur pirksite?
Kiek tai kainuos?
8.7 Transportas:
8.8 Teisiniai reikalavimai:
8.9 Draudimo reikalavimai:
8.10 Vadovybė ir personalas:
8.11 Papildoma informacija:
Devinta dalis
Išlaidų ir kainų strategija
Produkto/paslaugos pavadinimas
- Kiekis apyvartoje
- Produkto / paslaugos komponentai Komponentų kaina
- Produkto/paslaugos savikaina
- Vieneto savikaina
- Vieneto kaina
- Pelno marža (£)
- Pelno marža (%)
- Pridėtine suma (%)
Dešimta dalis
Finansinės prognozės
10.1 Pardavimų ir išlaidų prognozė
Mėnesis 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Viso
A Mėnesis
B Produktas/paslauga
C Produktas/paslauga
D Produktas/paslauga
E Prielaidos (pvz., sezoninės tendencijos)
10.2 Asmeninis išgyvenimo biudžetas
Dalis
A
Numatomos išlaidos Mėnesio kaina (€)
Hipoteka / nuoma
Savivaldybės mokestis
Dujos, elektra, kietas kuras
Vanduo
Visi asmeniniai ir turto draudimai
Apranga
Maistas ir namų tvarkymas
Telefonas
Nuomos mokesčiai (TV, DVD ir kt.)
Prenumerata (klubai, žurnalai ir kt.)
Pramogos
Automobilių mokestis, draudimas, aptarnavimas ir priežiūra
Vaikų išlaidos ir dovanos
Kreditinės kortelės, paskolos ir kitų asmeninių skolų grąžinimas
Socialinis draudimas
Kita
B Bendros išlaidos (€)
C
Numatomos pajamos
Šeimos pajamos
Papildomas darbas nepilnu etatu
Socialinis kreditas
Išmokos vaikams
Kiti privalumai
Kita
D Bendros pajamos (€)
E Bendros būtinos išgyvenimo pajamos (€)
10.3 Pinigų srautų prognozė
A Mėnesis 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Viso
Pinigai (€)
B
Banko Finansavimas
Finansavimas iš kitų šaltinių
Nuosavos lėšos
Pardavimų pajamos
Kita
C Bendra pinigų suma (€)
Paskolų grąžinimas
Asmeninės prognozės
E Bendra pinigų suma (€)
F Likutis (€)
Pradinis balansas
Galinis balansas
10.4 Savikainos lentelė
Daikto savikaina / Kas įtraukta ir kaip Jūs tai apskaičiavote /
Bendra savikaina
Vienuolikta dalis
Atsarginis planas
11.1 Trumpalaikis planas:
11.2 Ilgalaikis planas:
11.3 planas B:
11.4 planas B tęsinys …: